Terschelling - Reisverslag uit Terschelling, Nederland van Susanne Evers - WaarBenJij.nu Terschelling - Reisverslag uit Terschelling, Nederland van Susanne Evers - WaarBenJij.nu

Terschelling

Door: Susanne

Blijf op de hoogte en volg Susanne

11 Juni 2020 | Nederland, Terschelling

Terschelling

En dan is het zondagmorgen tijd voor Terschelling! Bij aankomst schijnt de zon en de lach kan niet meer van ons gezicht, wat is dit genieten. We krijgen hier overigens allebei voor het eerst te maken met corona: op de boot moeten er mondkapjes op.

De Vluchtweg

We huren een tandem, zoals we elke keer op de Waddeneilanden doen, en fietsen naar zee. ’s Middags kunnen we terecht bij Boutique Bed [e-38] Breakfast De Vluchtweg en wat is dat een prachtige plek zeg. De eigenaren hebben het zelf ontworpen, zelf gebouwd en zijn sinds een jaar open. Nou, dit is een aanrader hoor, wat hebben ze het netjes gedaan en wat een comfort. Het bed neem ik het liefst mee naar huis, er staat een bank, er is een keukentje en een prachtige douche. We hebben ook ons eigen terras, dat verschilt per kamer, maar wij, als buitenmensen, willen graag de mogelijkheid hebben om zo de tuin in te lopen. Het ontbijt is echt heerlijk ook, je kunt merken dat Karin en Rutger jarenlange ervaring in de horeca hebben (en dat merk je overigens niet alleen bij het ontbijt!).

Karin geeft ons een paar tips wat we kunnen doen op het eiland en begint over ‘Eilandmeisje’ en Wilco ziet per direct dat Karin de moeder van ‘Eilandmeisje’ is! Twee jaar geleden zijn wij met Eilandmeisje meegeweest op avondwandeling. Ze neemt je mee naar een prachtig gebied op Terschelling en vertelt daar verhalen. Zó tof! Maar tegenwoordig heeft ze ook fatbike tochten (voor de niet kenners: dat is een mountainbike met hele brede banden) en dinsdag doet ze een tocht, dus als we interesse hebben… Natuurlijk! We boeken direct!

Duomassage

Voor maandagmorgen hebben we een massage geboekt bij Massage-Terschelling. Karin geeft massages en biedt ook de mogelijkheid voor een duo-massage. In die zin: ze masseert eerst de ene persoon en daarna de andere. Zo zijn we de hele maandagmorgen onder de pannen. Eerst is Wilco aan de beurt en hij vindt het heerlijk ontspannen! Duikt daarna lekker ontspannen het zonnetje in als ik een uur lang een massage krijg. Dat hebben we te pakken! Massages zorgen ervoor dat ik meer in m’n lijf aanwezig ben en minder in m’n hoofd en ik kan dus bijna een dag lang teren op zo’n massage, echt heel fijn is dat!

Eilandmeisje

Dinsdag gaan we met zes personen op pad met Eilandmeisje. Ze neemt ons mee vanuit Oosterend op weg naar de Boschplaat, dat is een prachtig natuurgebied op Terschelling, en ze vertelt heerlijke verhalen over de plekken waar we langs komen. Via de Boschplaat steken we een duin over en komen we op het strand, waar ze ons meeneemt naar het Drenkelingenhuisje. Daar zijn we twee jaar geleden al geweest, maar ik vind het een heerlijke plek, dus herhaling is prima! En dit keer met de fatbike is weer eens wat anders… Via het strand fietsen we terug richting Oosterend. Echt zo leuk om op een actieve manier informatie over Terschelling te horen. Het is echt een aanrader om met haar mee te gaan als je een keer op Terschelling bent!

The End

Het weer is heerlijk en op korte broek, shirt en slippers fietsen en lopen we de vier dagen op Terschelling. Veel mensen kijken ons aan alsof we niet wijs zijn, maar wij kijken op dezelfde manier naar hen terug. We besluiten dus om woensdag de hele dag op Terschelling door te brengen en we fietsen het eiland nog even bijna rond met hier en daar een pauze aan het strand.

Omdat we het elke keer voor elkaar krijgen om (bijna) te laat bij de boot te komen, zorgen we dat we dit keer op tijd in West-Terschelling zijn. We leveren de fiets in en lopen de winkelstraat nog even in. We belanden op het terras van ‘De ZEE’, waar ze op dit moment een aangepaste kaart hebben en die bestaat uit pizza’s en ik moet zeggen: dit is de beste pizza die ik tot nu toe heb gehad. Wat een smaak en zelfs de korst eet ik zonder moeite op!

En dan is het toch echt tijd om naar huis te gaan. We pakken de laatste boot en dat is de snelboot en zo staan we vijftig minuten later al aan de overkant.

Terug naar huis…